zondag 18 augustus 2013

Daar komt de bruid..

K., een vriendin die ik ken via het vrijwilligerswerk in de Oxfam Wereldwinkel, trouwde gisteren met M. Lang nagedacht wat ik voor hen wilde maken als cadeau. Met wat inbreng van anderen besloot ik eendjes te maken, "bruidseendjes".

Ik herinnerde mij dat ik ooit bij Jeanet een link had gezien om eendjes te haken. Zo kwam ik terecht bij Betsy en kon ik er aan beginnen.

Blijkbaar had K. ook dit berichtje gelezen en was ze een beetje nieuwsgierig ;-).


De hoed heb ik zelf uitgeprobeerd en het is gelukt. Voor de bruidssluier gebruikte ik tule en bloempjes die bedoeld zijn als suikerboonverpakking.

Ik haakte de eendjes met verschillende diktes van haaknaalden, zo kreeg ik kleinere eendjes voor hun kindjes.


Zoontje S. houdt van lichtblauw, voor hem dus een feestelijke strik; dochtertje T. houdt van fuchsia roos, voor haar een mooie bloem.

Allen tezamen zag het er zo uit:




8 opmerkingen:

  1. Oh, wat een superleuk idee om een bruidspaar te maken met mijn patroon van de eendjes! Ik vind ze helemaal geweldig. Mijn complimenten.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! :-) Erg leuk dat iedereen zijn eigen variant bedenkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Schattige eendjesfamilie zo en leuk zo omgetoverd tot bruidspaar.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So sûß!!!
    Was für eine niedliche Entenhochzeit!!!!

    LG,
    Monika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die eendjes zijn heel tof!!!!
    Wees vrij om maandag weer te komen linken op de wekelijkse ikblogjijblogt link your stuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Such a fun idea! All the best you the newly weds ;-)

    BeantwoordenVerwijderen