donderdag 26 september 2013

101

Dit is het 101e berichtje dat ik op mijn blog schrijf, wat gaat het vlug! En 62 volgers. Nog 3 er bij en er volgt een give away.

Bij de start van het nieuwe schooljaar maakte ik voor de schoondochter enkele sleutelhangers. Toen ik zag wat voor een bos sleutels er aan moest, besloot ik toch nog vlug iets anders te maken. Het werd een ritstasje met, hoe kan het ook anders voor een leerkracht muzische vorming, een instrumentenstofje.


De leuke stof kocht ik bij De Stofferie.
Binnenin bevestigde ik een sleutelring.
Hopelijk heb ik het stevig genoeg gemaakt zodat ie een heel schooljaar mee kan gaan.

Deze week werkte ik ook nog een dekentje af voor één van de dochters. Ze had een stapeltje t-shirts die ze niet meer droeg, maar toch niet graag wegdeed. Ik gebruikte de hoes van een "elpee" als mal en haalde zo de mooiste en beste stukken uit de t-shirts.

Herinneringen aan reizen en verblijf in het buitenland.
Het dekentje is ongeveer 135 cm in het vierkant.
Binnenin fleece en aan de achterzijde stof van een oud dekbedovertrek.
Lekker warm om onder te kruipen nu de avonden wat killer worden.


6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk etuitje en wat gezellig zo'n herinnerings-deken, daar is ze vast blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke sleuteletui! Helemaal passend bij de gebruikster :-)
    Het dekentje is ook heel mooi, zo vol herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee zo'n etui. Het stofje is echt heel mooi. Aan dat dekentje ga je veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tasjes maakte je! Handig ook!
    Maandag komt er weer een link your stuff op ikblogjijblogt, kom gerust weer een kijkje nemen en een linkje zetten!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely quilt and such a cute pouch too!!

    BeantwoordenVerwijderen