zaterdag 26 april 2014

Mijn 1e t-shirt!

Een hele tijd geleden bezorgden de zoon en schoondochter mij een stapel t-shirts die niet meer gedragen worden. T-shirts die toch nog iets te goed zijn om zomaar weg te doen.

Eerder maakte ik er al een speelkleed uit voor de kleinzoon.
Nu probeerde ik 1 van de shirts om te toveren tot een t-shirtje voor de kleinzoon.



De zoom van het t-shirt werd de zoom van de korte mouwen.



Ook de halsbies werd volledig hergebruikt. Ik moest wel even geduld hebben om alles netjes los te tornen.




Het eerste t-shirt ooit dat ik maakte, met een patroontje uit een zomer-Ottobre van 2013. Gewoon de handleiding volgen.
Ik stikte het met mijn nieuwe machine, fluitje van een cent ;). Ik ben nu wel bijna zeker dat de overlockmachine, die ik vorig jaar kocht, terug verkocht mag worden wegens nog nooit gebruikt...

De onderrand en de hals werden netjes afgewerkt met de tweelingnaald; iets dat ik voor donderdag ook nog nooit gedaan had.

Daarstraks even geprobeerd: de hals gaat mooi over het hoofdje van de kleinzoon. Het t-shirt hangt nog een klein beetje te lang, maar tegen de zomer zal S. zeker genoeg gegroeid zijn, zodat het dan perfect past.




2 opmerkingen:

  1. Ziet er heel proper uit! En die overlock, daar heb ik ook totaal geen behoefte aan, gaat allemaal prima met een gewone naaimachine hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat gaaf!! Ik twijfel om mijn overlock weg te doen omdat ik de naaimachine eigenlijk alleen maar gebruik. Ik doe niet echt aan kledig maken. Gaat dat nou echt super met een tweelingnaald?

    BeantwoordenVerwijderen