vrijdag 27 juni 2014

Cadeautje met vertraging

Enkele maanden geleden haakte ik een dekentje naar het patroon van Haken en kleur - zoals ik er eerder al verschillende maakte. Deze keer maakte ik het volledig met de rand zoals beschreven in het boek.



Tijdens het haken kreeg ik geregeld gezelschap van de hond ;).



Het dekentje maakte ik voor J.,een buurmeisje van mij toen ik nog heel jong was. Zij woont nu in Frankrijk, dus ik zie haar slechts eens om de zoveel jaren, maar we hebben wel contact via Facebook. Ze moet regelmatig rust nemen en ik dacht dat een dekentje op haar nieuwe zetel wel prettig zou zijn. Het kan haar wat extra warmte geven als ze het nodig heeft.

Ik had één probleempje: het was net te laat klaar om met haar zus mee te geven die bij haar op bezoek ging en verzenden is nogal prijzig. Het bleef dus nog even in België.
Daardoor kon het mee naar de tentoonstelling van het handwerkcafé.



En mocht het nog even in onze woonkamer op een zetel liggen pronken.



Enkele weken geleden was J. een weekje in België. Indien ze tussen de vele afspraken en familiebezoekjes door een gaatje vond, zou ze even binnen springen. Wat jammer dat ik net die dag er onverwacht niet was :(.
Gelukkig was één van de dochters thuis en die wist het dekentje te vinden, zodat het met J. mee naar Frankrijk kon reizen. Met heel wat vertraging is het dus toch ginder geraakt.
J., ik kijk uit naar een foto van het dekentje op je zetel ;)!

En hier is de beloofde foto van J.

Het dekentje past uitstekend in haar woonkamer.


7 opmerkingen:

  1. Zo een mooi dekentje, dat gaat daar zeker dienst doen.
    En met wat vertraging is het dan toch nog terecht gekomen.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig dekentje, je vriendin heeft het getroffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gedaan. Wie wil er nu niet zo'n leuk dekentje krijgen. Het wachten meer dan waard. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,

    Prachtige deken !!
    Gelukkig is het toch nog bij haar aangekomen.

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful blanket. She will love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend lief gebaar. En wat een mooi dekentje! Ze zal er superblij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen