zondag 21 december 2014

Mutsen haken

Vorige donderdagavond ging ik naar het HandWerkCafé. Er waren weer verschillende nieuwe gezichten. Leuk dat handwerksters uit de buurt de weg naar het huiskamercafé vinden!

Eén van de nieuwelingen was een muts aan het haken. Eentje die ze blijkbaar bijna blindelings kon maken. Ze liet me zien hoe ze deze maakte met een ananassteek. Dat wilde ik ook proberen!

Thuisgekomen direct een bolletje wol gezocht, mij voor t.v. gezet (finale Slimste mens) en er aan begonnen. Ik haakte met Annell Rapido en haaknaald nr. 6.



Gisteren nog een beetje verder gehaakt en de muts was al klaar.



De middelste dochter vond het de perfecte muts voor haar en zette ze al direct op toen we gisteren gingen wandelen.



Ondertussen ben ik al aan de volgende begonnen.



Dat is nu wat er zo leuk is aan het HandWerkCafé; je ontmoet er telkens weer leuke mensen èn je krijgt veel inspiratie door wat anderen maken. Dank je wel H. voor je duidelijke uitleg!

6 opmerkingen:

  1. Ze zijn echt super leuk! De laatste is helemaal mijn kleur. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke muts! Ja, het café is een fantastische plek om inspiratie op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn toffe mutsen, originele steek: daar had ik nog nooit van gehoord, van de ananassteek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke muts en lekker snel klaar! groetjes Sietske

    BeantwoordenVerwijderen