zondag 7 december 2014

Stoffen boek

Gisteren is Sint geweest!
Voor de grote kinderen bracht hij iets van hun verlanglijstje, chocolade, speculaas en lekkere mandarijntjes. Voor de kleinzoon leuk speelgoed en zelfs aan ons hondje had de Sint gedacht, hij kreeg een behendigheidsspelletje.

Voor de kleinzoon was er buiten de muzikale puzzel en de houten knikkerbaan ook een stoffen boek. Voor dat boek werden restjes stof gebruikt die je hier eerder ook al een keertje kon zien, andere stofjes zijn nog restanten van zo 'n 20 à 25 jaar geleden.
De bedoeling was een doe- en kijkboek voor een bijna 2-jarige die graag in boekjes bladert.

Er werden knopen genaaid.



Kleine lapjes werden hier en daar bevestigd met velcro.






Onder de piano werd een ritselblaadje bevestigd.



Het koetje kreeg een zachte vulling.



Ook Rupsje Nooitgenoeg is van de partij...



... en hij kreeg een lekkere appel om in te knabbelen.



Verder ook gewone kijkblaadjes...



... en nog een verrassingstentje.





Deze ochtend kreeg ik al bericht van de schoondochter dat de kleinzoon druk bezig was met de plaatjes met velcro los te maken en terug te hangen ;).

Het spannendste voor mij was de omslag van het boek. Zou mijn machine door de 16 lagen stof willen/kunnen stikken?! Ik maakte de omslag wat groter en vouwde deze rond de pagina's.  Daarna stikte ik ze vast met 2 stiksels.
Mijn machine heeft de test met glans doorstaan!






5 opmerkingen:

  1. What a wonderful gift. The perfect way to use up smaller pieces of fabric. Wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een supergaaf idee! Echt fantastisch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is het allermooiste doe-boek dat ik ooit heb gezien. Wat prachtig allemaal, ik zou het nog voor mezelf willen hebben. De prachtigste pagina is die met de verrassingstent. Ritsen en dan allemaal beesten in de tent. (het is me niet duidelijk of het koeien of zwijntjes zijn).

    En de naam van je kleinzoon blijft indrukwekkend!
    Fijne zondag,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een onwijs leuk cadeau! Het ziet er super uit, daar is de kleine man vast uren zoet mee (dat ben jij vast ook geweest met maken ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen