dinsdag 17 februari 2015

Naailes 2

Vorige zomer kreeg nichtje E. voor haar verjaardag een strandtas met inhoud, o.a. ook terug een waardebon voor een half dagje naaien.

Vandaag was de dag! E. schreef zelf een verslagje neer. Ik zet haar woorden in het vet en zal hier en daar nog aanvullen ;).

Ongeveer een week geleden was ik thuis wat aan het rommelen en vond plots een "bon" terug. Een waardebon om iets te maken bij tante Leen.
Toen ik het haar vertelde, hebben we direct een datum afgesproken en zijn we al eens samengekomen om te bespreken wat we gingen maken en welke toffe stofjes te bestellen.
We waren er vrij snel uit: een deken voor ons mama!

Voor de stofjes keken we hier, een tip die ik enkele weken geleden kreeg van Hilde toen ik haar in bib tegenkwam. Het was even zoeken naar het geschikte stofje, maar we waren het al snel eens: een stofje dat een beetje doet denken aan het behangpapier op haar slaapkamer met een bijpassende fleece.

Ik had nooit gedacht dat er zoveel bij kwam kijken. Alles moest heel precies gebeuren.

De stof had ik al voorgewassen. E. heeft het mooie katoentje gestreken. Daarna alles goed plat op de grond gelegd en het zorgvuldig aan elkaar gespeld.




Het naaien ging in het begin wel heel moeilijk, maar hoe meer ik het deed, hoe gemakkelijker het ging.
Het was dan ook wel een heel groot deken om te hanteren onder de naaimachine.



Langs het keergat de goede kant naar buiten trekken.



Van de mooie rechte rand die ze nog rondom het deken stikte, ben ik vergeten een foto te nemen.
Het labeltje dat we maakten, staat wel op foto.



Het deken is lekker groot.



Ik ben héél blij met het eindresultaat en er zal zeker veel gebruik van gemaakt worden!



Veel plezier met je deken E. en we moeten vlug afspreken om je pennenzak af te werken!









2 opmerkingen:

  1. Hele mooie strandtas met die flamingo er op.

    En het deken is absoluut een meevaller, vooral met dat labeltje erbij.
    De mama van E. zal zeker tevreden zijn.

    Als E. je nichtje is, welke familieverhouding heb je dan met de mama? Zus? Schoonzus? Of nog iets anders?

    BeantwoordenVerwijderen