donderdag 1 december 2016

Kerstmarkt

Het is nu al weer bijna 2 jaar geleden dat ik op een Kerstmarkt stond. Leuk om te doen, je kan de (teveel) gemaakte artikelen verkopen, maar ik vind het zo moeilijk om mijn eigen spullen aan te prijzen.

Het voorbije jaar heb ik, omwille van vele rusturen in de zetel, extra veel gehaakt. En wat doe je met de artikelen die je niet haakt om cadeau te geven? Die blijven in je kast liggen en dat is ook spijtig.



Daarom besloot ik een goed doel te zoeken waaraan ik de winst van mijn verkochte artikelen zou kunnen schenken. Die zijn er natuurlijk genoeg. Ik heb een tijdje gezocht op internet, hier en daar mijn oor te luister gelegd, geïnformeerd bij het goede doel van mijn keuze en besloten er voor te gaan.



Sinds de paasvakantie gaat onze oudste kleinzoon Storm naar een nieuwe school: "de 3master" te Kasterlee. Er werd een autisme spectrum stoornis (ASS) bij hem vastgesteld en aangepast onderwijs bleek noodzakelijk. Storm vindt het heel leuk in zijn school en stapt 's morgens met veel plezier op het busje dat hem thuis komt ophalen.
Mijn goed doel is "De Vriendenkring" van deze school. Zij gebruiken de schenkingen die ze krijgen om bij te dragen in de kosten van de bos- en zeeklassen en voor extra speel- en leermateriaal in de klas en op de speelplaats.



Op vrijdag 9 december is er voor de eerste keer een Kerstmarkt in het Woonzorgcentrum waar mijn vader verblijft. Hier mag ik met mijn artikeltjes gaan staan.
Het belooft een gezellige markt te worden met zowel binnen als buiten kraampjes, vuurkorven, lekkere drankjes en in de cafetaria zelfs een heerlijk dessertenbuffet.



Wat ga ik allemaal meenemen? O.a. knuffels, mandjes, slingers, dekentjes, sleutelhangers, portemonneetjes, cactussen en nog zoveel meer.
Ik laat jullie de volgende dagen meegenieten van mijn voorraad ;).

Woon je in de buurt, kom dan zeker even een kijkje nemen! De markt begint om 15 u en duurt tot ongeveer 20 u.  Iedereen welkom!






10 opmerkingen:

  1. Wat een fijn initiatief! Je gaat succes hebben! Met zo'n mooie spulletjes. Ze gaan daar zeker blij zijn op Storm zijn school. Ik duim voor heel veel kopers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed allemaal!
    Veel succes met de verkoop voor het goede doel!

    En wat fijn dat Storm graag naar zijn school gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee om jouw verkoop en dit goede doel aan elkaar te koppelen. Veen succes met de verkoop. Helaas woon ik te ver weg om bij je langs te komen, maar ik hoop dat er veel anderen langs jouw kraam komen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je gehaakte spullen prachtig en je hebt er een goed 'goed doel' uitgekozen! Succes!!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch !!!

    Veel succes met de verkoop .

    Een welgemeende dank voor dit initiatief, alle leerlingen van de 3master zullen dit appreciëren.

    vzw De Vriendenkring

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een gezellige verkoopmiddag en avond toegewenst. Je gaat vast een mooi bedrag ophalen voor het gekozen doel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! En een fantastisch doel!
    Alvast heeeeel veel succes.
    Ik zie nu al mooie dingen dus dat komt vast goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief en goed plan. Ik hoop dat je veel verkoopt. De beer is vast zo weg want die is fantastisch! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Succes met de verkoop vrijdag. Voor mij te ver om even langs te komen, maar ik hoop dat je heel wat verkoopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Na je mooie kerstballen gezien te hebben, ben ik even verder aan het neuzen op je blog. Wat een mooi gebaar om de opbrengst van je gehaakte spulletjes aan een goed doel te schenken. Daar zijn ze vast heel blij mee.
    Leuke dingen maak je hoor!

    BeantwoordenVerwijderen