dinsdag 28 februari 2017

Vrije grafiek en handwerk

Vrije grafiek en handwerk: momenteel mijn twee grootste (enige?) hobby's. Ondertussen zit ik in mijn derde jaar grafiek en wat heb ik al weer veel bijgeleerd!

Dit schooljaar ben ik vooral aan het experimenteren met "lijnen" en probeer ik nog verschillende technieken uit.

Toen ik de Kraft-tex van k-bas ontdekte, wilde ik onmiddellijk daarop proberen te drukken. Een van de lijnen die ik ontwierp, sneed ik uit in linoleum, drukte deze op de Kraft-tex en maakte er een toiletzak/pennenzak mee.



Werken met Kraft-tex vraagt wat geduld, en ik heb er nog veel in te leren, maar het is schitterend materiaal.
Een van de dochters en de schoondochter waren direct enthousiast toen ze het tasje zagen, ze konden het beide wel gebruiken. Maar een "prototype", dat doe ik niet weg ;).

Het bracht me op het idee voor een feestdagencadeautje. Ik zou voor de dochters en schoondochter hun eigen tasje maken. Ik bestelde extra Kraft-tex, zette mijn stempel tijdens de les over op een zeefdrukraam en drukte ze nog verschillende keren af.

Mijn eerste tasje was binnenin niet mooi afgewerkt, je zag alle naden.



De cadeautjes wilde ik netter afwerken. Ik had nog mooie stofjes liggen van Petit Pan en gebruikte deze als voering. Elk tasje kreeg een ritssluiting, passend bij de voering.



4 tasjes...






... elk uniek.





11 opmerkingen:

  1. Ik weet maar amper wat ik lees. Ik heb hier nog nooit van gehoord.
    Maar het is wel mooi en origineel. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een meer dan geslaagd project, weer iets bijgeleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Ontzettend gaaf en inderdaad Uniek, met een hoofdletter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat mooi!! Ik ben gek van lijnen ( kijk maar eens op mijn blog) maar dit kende ik niet. Ik vind het echt geweldig. En zulke mooie tasjes gemaakt. Super !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo! Wat een leuke tasjes! En wat ontzettend leuk: die achtergrond met de schaapjes :-) Naar aanleiding van je opmerking bij mij op de blog, ook over schaapjes, kom ik hier even kijken!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Daar zullen ze heel blij mee geweest zijn (en jij kon verder oefenen...).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastic job! I love the lines and the lining!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof, zo origineel! Leuke geschenkjes, zelfmaak heeft toch net altijd dat tikkeltje meer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen